A-
A+
Kahdeksan jälkeen keskiviikkoaamuna Teuvalle puutavaraa lastaaman matkalla ollu tavarajuna törmäsi kurikkalaisen nuoren miehen kuljettaman henkilöauton takaosaan vartioimattomassa tasoristeyksessä Lohiluoman Vanha-Asematiellä. Kurikantietä kohti ajaneen kurikkalaismiehen auto pyörähti törmäyksen voimasta tasoristeyksen toiselle puolelle ojaan.
Henkilöauton kuljettajalle tuli vain vähäisiä fyysisiä vaurioita ja hän pääsi törmäyksen jälkeen itse autosta ulos. Junaliikenne palautui normaaliksi noin tunti tapahtuneen jälkeen.
Nuoren miehen isä, Heino Mäkynen oli varoitellut perhettään ja perheen matkailuyritys Lomaeerolan asiakkaita vaarallisesta risteyksestä.
– Parempi kun otettaisiin koko tasoristeys pois. Luomantien tasoristeyksessä on paljon parempi näkyvyys.
Turmaristeyksessä on lännen puolelta tultaessa Kurikan suuntaan huono näkyvyys. Kahdeksan metrin päässä ylikäytävästä pitäisi olla 600 metrin näkyvyys. Mäkynen on itse niittänyt Kauhajoen suuntaan radanpientareita, mutta Kurikan suuntaan penger on niin jyrkkä, ettei sinne traktorilla pääse. Juuri korkea penger on ongelma, sillä ajoneuvossa istuvan kuljettajan tasolla pienikin kasvillisuus penkereellä aiheuttaa jo näköesteen.
Tasoristeysvaaroihin pientä helpotusta
Vaarallisia tasoristeyksiä ollaan vähentämässsä rataverkollamme. Tasoristeysten turvallisuuden parantamisohjelma on kasvanut alkuperäisestä 65 kohteen ohjelmasta 220 tasoristeykseen, jotka poistetaan tai parannetaan vuosien 2018–2021 aikana.
Kohteiden toteuttamiseen on varattu yhteensä 28 miljoonaa euroa, kertoi rautatieliikennejohtaja Markku Nummelin Väylävirastota. Väylä vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta.
Suupohjanradan tulevaisuudesta ei Nummelin vielä osannut sanoa mitään uutta.
– Rataosahan on yksi vähäisen liikenteen osuuksia. Olemme käynnistäneet virastossa projektin, jossa selvitämme vähäliikenteisten rataosuuksien kuntoa ja korjaustarvetta. Projektin tarkoitus ei ole lopettaa miltään rataosuudelta liikennettä. Aikanaan tätä aineistoa tullaan käyttämään esimerkiksi Suupohjanradan kohtalosta.
Kurikan alueella on kolme vaaralliseksi luokiteltua tasoristeystä, poistettavia ohjelman mukaan ovat Lahoo, Skyttä (Kyttätie) ja Hirvelä. Töiden pitäisi olla valmis 2021 mennessä. Väyläviraston sivuilta löytyy kartta, josta voi tutkia tilannetta tarkemmin: https://vayla.fi/rataverkko/tasoristeykset/tasoristeysohjelma-2018-2021#.XZSCCkYzbcs
Rinteen hallituksen uusi väyläohjelma saattaa antaa lisäaikaa Suupohjanradalle. Päättäjäpiireissä uumoiltiin epävirallisesti, ettei nykyhallitus olisi lakkauttamassa yhtäkään rataosuutta.
Teuvan kunta myös päätti hiljakkoin panostaa Teuvan ratapihan lastauslaiturin jatkamiseen. Edellytyksenä on muiden Suupohjan kuntien mukaantulo tähän 200 000 euron hankkeseen. Pienoista valoa siis mahdollisesti näkyvissä Suupohjanradalle.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Kahdeksan jälkeen keskiviikkoaamuna Teuvalle puutavaraa lastaaman matkalla ollu tavarajuna törmäsi kurikkalaisen nuoren miehen kuljettaman henkilöauton takaosaan vartioimattomassa tasoristeyksessä Lohiluoman Vanha-Asematiellä. Kurikantietä kohti ajaneen kurikkalaismiehen auto pyörähti törmäyksen voimasta tasoristeyksen toiselle puolelle ojaan.
Henkilöauton kuljettajalle tuli vain vähäisiä fyysisiä vaurioita ja hän pääsi törmäyksen jälkeen itse autosta ulos. Junaliikenne palautui normaaliksi noin tunti tapahtuneen jälkeen.
Nuoren miehen isä, Heino Mäkynen oli varoitellut perhettään ja perheen matkailuyritys Lomaeerolan asiakkaita vaarallisesta risteyksestä.
– Parempi kun otettaisiin koko tasoristeys pois. Luomantien tasoristeyksessä on paljon parempi näkyvyys.
Turmaristeyksessä on lännen puolelta tultaessa Kurikan suuntaan huono näkyvyys. Kahdeksan metrin päässä ylikäytävästä pitäisi olla 600 metrin näkyvyys. Mäkynen on itse niittänyt Kauhajoen suuntaan radanpientareita, mutta Kurikan suuntaan penger on niin jyrkkä, ettei sinne traktorilla pääse. Juuri korkea penger on ongelma, sillä ajoneuvossa istuvan kuljettajan tasolla pienikin kasvillisuus penkereellä aiheuttaa jo näköesteen.
Tasoristeysvaaroihin pientä helpotusta
Vaarallisia tasoristeyksiä ollaan vähentämässsä rataverkollamme. Tasoristeysten turvallisuuden parantamisohjelma on kasvanut alkuperäisestä 65 kohteen ohjelmasta 220 tasoristeykseen, jotka poistetaan tai parannetaan vuosien 2018–2021 aikana.
Kohteiden toteuttamiseen on varattu yhteensä 28 miljoonaa euroa, kertoi rautatieliikennejohtaja Markku Nummelin Väylävirastota. Väylä vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta.
Suupohjanradan tulevaisuudesta ei Nummelin vielä osannut sanoa mitään uutta.
– Rataosahan on yksi vähäisen liikenteen osuuksia. Olemme käynnistäneet virastossa projektin, jossa selvitämme vähäliikenteisten rataosuuksien kuntoa ja korjaustarvetta. Projektin tarkoitus ei ole lopettaa miltään rataosuudelta liikennettä. Aikanaan tätä aineistoa tullaan käyttämään esimerkiksi Suupohjanradan kohtalosta.
Kurikan alueella on kolme vaaralliseksi luokiteltua tasoristeystä, poistettavia ohjelman mukaan ovat Lahoo, Skyttä (Kyttätie) ja Hirvelä. Töiden pitäisi olla valmis 2021 mennessä. Väyläviraston sivuilta löytyy kartta, josta voi tutkia tilannetta tarkemmin: https://vayla.fi/rataverkko/tasoristeykset/tasoristeysohjelma-2018-2021#.XZSCCkYzbcs
Rinteen hallituksen uusi väyläohjelma saattaa antaa lisäaikaa Suupohjanradalle. Päättäjäpiireissä uumoiltiin epävirallisesti, ettei nykyhallitus olisi lakkauttamassa yhtäkään rataosuutta.
Teuvan kunta myös päätti hiljakkoin panostaa Teuvan ratapihan lastauslaiturin jatkamiseen. Edellytyksenä on muiden Suupohjan kuntien mukaantulo tähän 200 000 euron hankkeseen. Pienoista valoa siis mahdollisesti näkyvissä Suupohjanradalle.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Kahdeksan jälkeen keskiviikkoaamuna Teuvalle puutavaraa lastaaman matkalla ollu tavarajuna törmäsi kurikkalaisen nuoren miehen kuljettaman henkilöauton takaosaan vartioimattomassa tasoristeyksessä Lohiluoman Vanha-Asematiellä. Kurikantietä kohti ajaneen kurikkalaismiehen auto pyörähti törmäyksen voimasta tasoristeyksen toiselle puolelle ojaan.
Henkilöauton kuljettajalle tuli vain vähäisiä fyysisiä vaurioita ja hän pääsi törmäyksen jälkeen itse autosta ulos. Junaliikenne palautui normaaliksi noin tunti tapahtuneen jälkeen.
Nuoren miehen isä, Heino Mäkynen oli varoitellut perhettään ja perheen matkailuyritys Lomaeerolan asiakkaita vaarallisesta risteyksestä.
– Parempi kun otettaisiin koko tasoristeys pois. Luomantien tasoristeyksessä on paljon parempi näkyvyys.
Turmaristeyksessä on lännen puolelta tultaessa Kurikan suuntaan huono näkyvyys. Kahdeksan metrin päässä ylikäytävästä pitäisi olla 600 metrin näkyvyys. Mäkynen on itse niittänyt Kauhajoen suuntaan radanpientareita, mutta Kurikan suuntaan penger on niin jyrkkä, ettei sinne traktorilla pääse. Juuri korkea penger on ongelma, sillä ajoneuvossa istuvan kuljettajan tasolla pienikin kasvillisuus penkereellä aiheuttaa jo näköesteen.
Tasoristeysvaaroihin pientä helpotusta
Vaarallisia tasoristeyksiä ollaan vähentämässsä rataverkollamme. Tasoristeysten turvallisuuden parantamisohjelma on kasvanut alkuperäisestä 65 kohteen ohjelmasta 220 tasoristeykseen, jotka poistetaan tai parannetaan vuosien 2018–2021 aikana.
Kohteiden toteuttamiseen on varattu yhteensä 28 miljoonaa euroa, kertoi rautatieliikennejohtaja Markku Nummelin Väylävirastota. Väylä vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta.
Suupohjanradan tulevaisuudesta ei Nummelin vielä osannut sanoa mitään uutta.
– Rataosahan on yksi vähäisen liikenteen osuuksia. Olemme käynnistäneet virastossa projektin, jossa selvitämme vähäliikenteisten rataosuuksien kuntoa ja korjaustarvetta. Projektin tarkoitus ei ole lopettaa miltään rataosuudelta liikennettä. Aikanaan tätä aineistoa tullaan käyttämään esimerkiksi Suupohjanradan kohtalosta.
Kurikan alueella on kolme vaaralliseksi luokiteltua tasoristeystä, poistettavia ohjelman mukaan ovat Lahoo, Skyttä (Kyttätie) ja Hirvelä. Töiden pitäisi olla valmis 2021 mennessä. Väyläviraston sivuilta löytyy kartta, josta voi tutkia tilannetta tarkemmin: https://vayla.fi/rataverkko/tasoristeykset/tasoristeysohjelma-2018-2021#.XZSCCkYzbcs
Rinteen hallituksen uusi väyläohjelma saattaa antaa lisäaikaa Suupohjanradalle. Päättäjäpiireissä uumoiltiin epävirallisesti, ettei nykyhallitus olisi lakkauttamassa yhtäkään rataosuutta.
Teuvan kunta myös päätti hiljakkoin panostaa Teuvan ratapihan lastauslaiturin jatkamiseen. Edellytyksenä on muiden Suupohjan kuntien mukaantulo tähän 200 000 euron hankkeseen. Pienoista valoa siis mahdollisesti näkyvissä Suupohjanradalle.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide