A-
A+
Kurikka-olut tuli myyntiin torstaina puolen päivän jälkeen. Perjantai-iltapäivään mennessä sitä oli myyty jo 300 pulloa.
Johannes Ujainen
Kurikka sai oman nimikko-oluensa torstaina, kun vanhaa Ahti Hammarin suunnittelemaa hirvivaakunaan etiketissään kantava Kurikka-olut tuli markkinoille. Idea ei sinänsä ole mitenkään uniikki, sillä paikkakunta- ja kotiseutuoluita on pantu varsinkin pienpanimobuumin noustua viime vuosina ahkerasti. Muun muassa Ilmajoelta löytyy oma painijoille omistettu Juntta-olut ja Jalasjärvellä myytiin kuntaliitoksen kynnyksellä I love J.J. -olutta. Myös vaakunoita on nähty etiketeissä ennenkin.
Kurikka-oluen laittoivat alulle Kurikka-lehti, Haku Päällä ry sekä K-Supermarket Kurikka. Kaikilla oli ollut enemmän tai vähemmän ajatuksissa jonkinlaisen oman oluen teettäminen paikallisidentiteetin tukemiseksi. Yhteinen ajatus yhdistyi keskusteluissa ja pian oltiin jo saman pöydän ääressä.
K-Supermarketin kauppias Toni Hahka on oluesta innoissaan. Ensimmäisenä päivänä kaupan meni 200 pulloa.
– Se on enemmän kuin mitään erikoisolutta aiemmin. Kurikka-olut oli itse asiassa torstaina meidän myydyin yksittäinen tuote.
Hahkan mukaan etiketti ja olut ovat aiheuttaneet keskustelua ja moni on pysähtynyt pulloja ihmettelemään. Oluttyypiksi valikoitui perinteinen lagerolut. Lapualaiselta Mallaskuun panimolta oluet tilannut Hahka kertoo, että noin 95 prosenttia kaupassa myytävistä oluista on lagereita, joten valinta oli melko selvä.
Haku Päällä ry:n puheenjohtaja Henri Mäki näkee myös tärkeänä, että olut on raikas, pehmeä ja miellyttävä.
– Tämän oluen äärellä on hyvä olla samaa mieltä asioista, toteaa Mäki ja lisää, ettei vanhan vaakunan nostolla etikettiin haluta loukata ketään.
Mäen mukaan nimikkojuomalla halutaan herätellä nostalgisia tunteita, mutta samalla lisätä yhteisöllisyyttä ja kurikkalaista yhteishenkeä. Haku Päällä ry oli jo useamman vuoden ajan miettinyt jonkinlaista kurikkalaisten omaa juomaa.
– Mahtavaa, kun lehti ja Supermarket lähtivät tätä meidän kanssa nyt yhdessä toteuttamaan.
Olutta tulee myyntiin myös kesän Haku Päällä -festivaaleille ja Mäki on ollut yhteydessä paikallisiin anniskeluravintoloihin, jotka ovat ottamassa tuotteen niin ikään kesän valikoimiinsa.
Mäen mukaan ei ole poissuljettua, että jotain vastaavanlaista tempaistaan jatkossakin.
Kurikka-lehdelle uudesta oluesta ei ole tulossa myyntituotetta, mutta projektissa mukana olo oli luonteva osa yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa. Lehti toimi aktiivisesti ideoinnissa ja tuotti oluen esittelytekstin etikettiin. – JU
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Kurikka-olut tuli myyntiin torstaina puolen päivän jälkeen. Perjantai-iltapäivään mennessä sitä oli myyty jo 300 pulloa.
Johannes Ujainen
Kurikka sai oman nimikko-oluensa torstaina, kun vanhaa Ahti Hammarin suunnittelemaa hirvivaakunaan etiketissään kantava Kurikka-olut tuli markkinoille. Idea ei sinänsä ole mitenkään uniikki, sillä paikkakunta- ja kotiseutuoluita on pantu varsinkin pienpanimobuumin noustua viime vuosina ahkerasti. Muun muassa Ilmajoelta löytyy oma painijoille omistettu Juntta-olut ja Jalasjärvellä myytiin kuntaliitoksen kynnyksellä I love J.J. -olutta. Myös vaakunoita on nähty etiketeissä ennenkin.
Kurikka-oluen laittoivat alulle Kurikka-lehti, Haku Päällä ry sekä K-Supermarket Kurikka. Kaikilla oli ollut enemmän tai vähemmän ajatuksissa jonkinlaisen oman oluen teettäminen paikallisidentiteetin tukemiseksi. Yhteinen ajatus yhdistyi keskusteluissa ja pian oltiin jo saman pöydän ääressä.
K-Supermarketin kauppias Toni Hahka on oluesta innoissaan. Ensimmäisenä päivänä kaupan meni 200 pulloa.
– Se on enemmän kuin mitään erikoisolutta aiemmin. Kurikka-olut oli itse asiassa torstaina meidän myydyin yksittäinen tuote.
Hahkan mukaan etiketti ja olut ovat aiheuttaneet keskustelua ja moni on pysähtynyt pulloja ihmettelemään. Oluttyypiksi valikoitui perinteinen lagerolut. Lapualaiselta Mallaskuun panimolta oluet tilannut Hahka kertoo, että noin 95 prosenttia kaupassa myytävistä oluista on lagereita, joten valinta oli melko selvä.
Haku Päällä ry:n puheenjohtaja Henri Mäki näkee myös tärkeänä, että olut on raikas, pehmeä ja miellyttävä.
– Tämän oluen äärellä on hyvä olla samaa mieltä asioista, toteaa Mäki ja lisää, ettei vanhan vaakunan nostolla etikettiin haluta loukata ketään.
Mäen mukaan nimikkojuomalla halutaan herätellä nostalgisia tunteita, mutta samalla lisätä yhteisöllisyyttä ja kurikkalaista yhteishenkeä. Haku Päällä ry oli jo useamman vuoden ajan miettinyt jonkinlaista kurikkalaisten omaa juomaa.
– Mahtavaa, kun lehti ja Supermarket lähtivät tätä meidän kanssa nyt yhdessä toteuttamaan.
Olutta tulee myyntiin myös kesän Haku Päällä -festivaaleille ja Mäki on ollut yhteydessä paikallisiin anniskeluravintoloihin, jotka ovat ottamassa tuotteen niin ikään kesän valikoimiinsa.
Mäen mukaan ei ole poissuljettua, että jotain vastaavanlaista tempaistaan jatkossakin.
Kurikka-lehdelle uudesta oluesta ei ole tulossa myyntituotetta, mutta projektissa mukana olo oli luonteva osa yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa. Lehti toimi aktiivisesti ideoinnissa ja tuotti oluen esittelytekstin etikettiin. – JU
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Kurikka-olut tuli myyntiin torstaina puolen päivän jälkeen. Perjantai-iltapäivään mennessä sitä oli myyty jo 300 pulloa.
Johannes Ujainen
Kurikka sai oman nimikko-oluensa torstaina, kun vanhaa Ahti Hammarin suunnittelemaa hirvivaakunaan etiketissään kantava Kurikka-olut tuli markkinoille. Idea ei sinänsä ole mitenkään uniikki, sillä paikkakunta- ja kotiseutuoluita on pantu varsinkin pienpanimobuumin noustua viime vuosina ahkerasti. Muun muassa Ilmajoelta löytyy oma painijoille omistettu Juntta-olut ja Jalasjärvellä myytiin kuntaliitoksen kynnyksellä I love J.J. -olutta. Myös vaakunoita on nähty etiketeissä ennenkin.
Kurikka-oluen laittoivat alulle Kurikka-lehti, Haku Päällä ry sekä K-Supermarket Kurikka. Kaikilla oli ollut enemmän tai vähemmän ajatuksissa jonkinlaisen oman oluen teettäminen paikallisidentiteetin tukemiseksi. Yhteinen ajatus yhdistyi keskusteluissa ja pian oltiin jo saman pöydän ääressä.
K-Supermarketin kauppias Toni Hahka on oluesta innoissaan. Ensimmäisenä päivänä kaupan meni 200 pulloa.
– Se on enemmän kuin mitään erikoisolutta aiemmin. Kurikka-olut oli itse asiassa torstaina meidän myydyin yksittäinen tuote.
Hahkan mukaan etiketti ja olut ovat aiheuttaneet keskustelua ja moni on pysähtynyt pulloja ihmettelemään. Oluttyypiksi valikoitui perinteinen lagerolut. Lapualaiselta Mallaskuun panimolta oluet tilannut Hahka kertoo, että noin 95 prosenttia kaupassa myytävistä oluista on lagereita, joten valinta oli melko selvä.
Haku Päällä ry:n puheenjohtaja Henri Mäki näkee myös tärkeänä, että olut on raikas, pehmeä ja miellyttävä.
– Tämän oluen äärellä on hyvä olla samaa mieltä asioista, toteaa Mäki ja lisää, ettei vanhan vaakunan nostolla etikettiin haluta loukata ketään.
Mäen mukaan nimikkojuomalla halutaan herätellä nostalgisia tunteita, mutta samalla lisätä yhteisöllisyyttä ja kurikkalaista yhteishenkeä. Haku Päällä ry oli jo useamman vuoden ajan miettinyt jonkinlaista kurikkalaisten omaa juomaa.
– Mahtavaa, kun lehti ja Supermarket lähtivät tätä meidän kanssa nyt yhdessä toteuttamaan.
Olutta tulee myyntiin myös kesän Haku Päällä -festivaaleille ja Mäki on ollut yhteydessä paikallisiin anniskeluravintoloihin, jotka ovat ottamassa tuotteen niin ikään kesän valikoimiinsa.
Mäen mukaan ei ole poissuljettua, että jotain vastaavanlaista tempaistaan jatkossakin.
Kurikka-lehdelle uudesta oluesta ei ole tulossa myyntituotetta, mutta projektissa mukana olo oli luonteva osa yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa. Lehti toimi aktiivisesti ideoinnissa ja tuotti oluen esittelytekstin etikettiin. – JU
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide