A-
A+
Nelosoluet, lonkerot ja limuviinat ovat maanneet kauppojen hyllyillä viikon. Suurempaa ostopiikkiä suurella kohulla julkisuuteen tulleet tuotteet eivät ole aiheuttaneet.
Kurikassa K-supermarketin ja Saumantien K-marketin kauppias Toni Hahka kertoo, että 5,5-prosenttisten alkoholijuomien kysyntä ja samalla menikki on ollut suhteellisen vähäistä.
– Kun eduskunta hyväksyi lain, niin asiakkaat kassalla sitä ihmettelivät, ja tiedustelivat, mitä se käytännössä tarkoittaa. Lakihan astui voimaan vuoden vaihteessa, ja meiltäkin hyllyistä perinteistä lonkeroa, nelosolutta ja limuviinoja löytyy. Mitään ostoryntäystä uudet tuotteet eivät ensimmäisen viikon aikana meille tuoneet.
– Jatkossa laajennamme tuotevalikoimaa, ja myyntiin tulee niin kotimaisten pienpanimoiden valmistamat kuin ulkomaiset tuotteet. Viime kädessä kuluttaja omalla ostoskäyttäytymisellään päättää minkälaisia tuotteita myymme. Uskon, että alkoholijuomista kolmosolut pysyy jatkossakin menekiltään suosituimpana, Hahka arvelee.
Kurikan R-kioskin kauppias Jorma Ylinen toteaa, että kohuun nähden 5,5-prosenttisten kysyntä on ollut yllättävän laimeaa.
– Joku on muutaman tölkin hakenut, mutta muuten on ollut aika hiljaista. Aika näyttää vilkastuuko niiden kauppa. Meillä ketju seuraa tiiviisti mitä asiakkaat ostavat ja meidänkin tarjonta menee sen mukaan. Uskon, että hinnalta edullisempi kolmosolut pitää jatkossakin pintansa, Ylinen toteaa.
Alkoholilain uudistuksen myötä kaupat, kioskit ja huoltamot saivat alkaa myydä 5,5-prosenttisia alkoholijuomia. Uudistus astui voimaan vuoden alussa, ja samalla vaatimus juoman valmistamisesta käymisteitse poistui. Näin ollen kaupat voivat alkaa myydä nelosolutta, vahvaa siideriä ja väkevistä alkoholijuomista tehtyjä juomasekoituksia eli niin sanottuja limuviinoja, joita aiemmin sai ainoastaan Alkosta. Uusi lainsäädäntö murensi Alkon monopolia.
Alkon tuoteviestintäpäällikkö Taina Vilkuna sanoo, että heillä ei ole vielä tietoa siitä miten alkoholilain uudistus näkyy Alkon myynnissä.
– Vielä ei ole tietoa saatavilla. Tuoteryhmäkohtaiset tiedot on saatavilla myös myymäläkohtaisesti.
– Lähdemme siitä, että hyvällä palvelulla ja tutkitusti laajalla tuotevalikoimalla voimme katsoa luottavaisesti eteenpäin. Tuotteiden hinnoittelu on jatkossakin avointa ja läpinäkyvää, Vilkuna kertoo.
Alko satsaa verkkokauppaan. 7000 tuotteen valikoima laajenee muutaman vuoden päästä 10 000 tuotteeseen.
– Parissa päivässä asiakas saa tilaamansa tuotteen haluamaansa myymälään, lupaa Vilkuna. –TM
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Nelosoluet, lonkerot ja limuviinat ovat maanneet kauppojen hyllyillä viikon. Suurempaa ostopiikkiä suurella kohulla julkisuuteen tulleet tuotteet eivät ole aiheuttaneet.
Kurikassa K-supermarketin ja Saumantien K-marketin kauppias Toni Hahka kertoo, että 5,5-prosenttisten alkoholijuomien kysyntä ja samalla menikki on ollut suhteellisen vähäistä.
– Kun eduskunta hyväksyi lain, niin asiakkaat kassalla sitä ihmettelivät, ja tiedustelivat, mitä se käytännössä tarkoittaa. Lakihan astui voimaan vuoden vaihteessa, ja meiltäkin hyllyistä perinteistä lonkeroa, nelosolutta ja limuviinoja löytyy. Mitään ostoryntäystä uudet tuotteet eivät ensimmäisen viikon aikana meille tuoneet.
– Jatkossa laajennamme tuotevalikoimaa, ja myyntiin tulee niin kotimaisten pienpanimoiden valmistamat kuin ulkomaiset tuotteet. Viime kädessä kuluttaja omalla ostoskäyttäytymisellään päättää minkälaisia tuotteita myymme. Uskon, että alkoholijuomista kolmosolut pysyy jatkossakin menekiltään suosituimpana, Hahka arvelee.
Kurikan R-kioskin kauppias Jorma Ylinen toteaa, että kohuun nähden 5,5-prosenttisten kysyntä on ollut yllättävän laimeaa.
– Joku on muutaman tölkin hakenut, mutta muuten on ollut aika hiljaista. Aika näyttää vilkastuuko niiden kauppa. Meillä ketju seuraa tiiviisti mitä asiakkaat ostavat ja meidänkin tarjonta menee sen mukaan. Uskon, että hinnalta edullisempi kolmosolut pitää jatkossakin pintansa, Ylinen toteaa.
Alkoholilain uudistuksen myötä kaupat, kioskit ja huoltamot saivat alkaa myydä 5,5-prosenttisia alkoholijuomia. Uudistus astui voimaan vuoden alussa, ja samalla vaatimus juoman valmistamisesta käymisteitse poistui. Näin ollen kaupat voivat alkaa myydä nelosolutta, vahvaa siideriä ja väkevistä alkoholijuomista tehtyjä juomasekoituksia eli niin sanottuja limuviinoja, joita aiemmin sai ainoastaan Alkosta. Uusi lainsäädäntö murensi Alkon monopolia.
Alkon tuoteviestintäpäällikkö Taina Vilkuna sanoo, että heillä ei ole vielä tietoa siitä miten alkoholilain uudistus näkyy Alkon myynnissä.
– Vielä ei ole tietoa saatavilla. Tuoteryhmäkohtaiset tiedot on saatavilla myös myymäläkohtaisesti.
– Lähdemme siitä, että hyvällä palvelulla ja tutkitusti laajalla tuotevalikoimalla voimme katsoa luottavaisesti eteenpäin. Tuotteiden hinnoittelu on jatkossakin avointa ja läpinäkyvää, Vilkuna kertoo.
Alko satsaa verkkokauppaan. 7000 tuotteen valikoima laajenee muutaman vuoden päästä 10 000 tuotteeseen.
– Parissa päivässä asiakas saa tilaamansa tuotteen haluamaansa myymälään, lupaa Vilkuna. –TM
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Nelosoluet, lonkerot ja limuviinat ovat maanneet kauppojen hyllyillä viikon. Suurempaa ostopiikkiä suurella kohulla julkisuuteen tulleet tuotteet eivät ole aiheuttaneet.
Kurikassa K-supermarketin ja Saumantien K-marketin kauppias Toni Hahka kertoo, että 5,5-prosenttisten alkoholijuomien kysyntä ja samalla menikki on ollut suhteellisen vähäistä.
– Kun eduskunta hyväksyi lain, niin asiakkaat kassalla sitä ihmettelivät, ja tiedustelivat, mitä se käytännössä tarkoittaa. Lakihan astui voimaan vuoden vaihteessa, ja meiltäkin hyllyistä perinteistä lonkeroa, nelosolutta ja limuviinoja löytyy. Mitään ostoryntäystä uudet tuotteet eivät ensimmäisen viikon aikana meille tuoneet.
– Jatkossa laajennamme tuotevalikoimaa, ja myyntiin tulee niin kotimaisten pienpanimoiden valmistamat kuin ulkomaiset tuotteet. Viime kädessä kuluttaja omalla ostoskäyttäytymisellään päättää minkälaisia tuotteita myymme. Uskon, että alkoholijuomista kolmosolut pysyy jatkossakin menekiltään suosituimpana, Hahka arvelee.
Kurikan R-kioskin kauppias Jorma Ylinen toteaa, että kohuun nähden 5,5-prosenttisten kysyntä on ollut yllättävän laimeaa.
– Joku on muutaman tölkin hakenut, mutta muuten on ollut aika hiljaista. Aika näyttää vilkastuuko niiden kauppa. Meillä ketju seuraa tiiviisti mitä asiakkaat ostavat ja meidänkin tarjonta menee sen mukaan. Uskon, että hinnalta edullisempi kolmosolut pitää jatkossakin pintansa, Ylinen toteaa.
Alkoholilain uudistuksen myötä kaupat, kioskit ja huoltamot saivat alkaa myydä 5,5-prosenttisia alkoholijuomia. Uudistus astui voimaan vuoden alussa, ja samalla vaatimus juoman valmistamisesta käymisteitse poistui. Näin ollen kaupat voivat alkaa myydä nelosolutta, vahvaa siideriä ja väkevistä alkoholijuomista tehtyjä juomasekoituksia eli niin sanottuja limuviinoja, joita aiemmin sai ainoastaan Alkosta. Uusi lainsäädäntö murensi Alkon monopolia.
Alkon tuoteviestintäpäällikkö Taina Vilkuna sanoo, että heillä ei ole vielä tietoa siitä miten alkoholilain uudistus näkyy Alkon myynnissä.
– Vielä ei ole tietoa saatavilla. Tuoteryhmäkohtaiset tiedot on saatavilla myös myymäläkohtaisesti.
– Lähdemme siitä, että hyvällä palvelulla ja tutkitusti laajalla tuotevalikoimalla voimme katsoa luottavaisesti eteenpäin. Tuotteiden hinnoittelu on jatkossakin avointa ja läpinäkyvää, Vilkuna kertoo.
Alko satsaa verkkokauppaan. 7000 tuotteen valikoima laajenee muutaman vuoden päästä 10 000 tuotteeseen.
– Parissa päivässä asiakas saa tilaamansa tuotteen haluamaansa myymälään, lupaa Vilkuna. –TM
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide