A-
A+
Sami Kiukkonen, Minna Siniketo ja Juha Mieto jakoivat palkinnot Unemien koulu -kirjoituskilpailun ja Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailun voittajille.
Maria Rikala
Kaikki Kurikan 17 peruskoulua kuuluvat Liikkuva koulu -hankkeeseen, jossa jokainen koulu toteuttaa liikkuvaa koulupäivää omalla tavallaan. Kuluneen lukuvuoden Liikkuva koulu -toiminta huipentui palkitsemistilaisuuteen toukokuun lopulla.
Peruskoululaisilla oli mahdollisuus osallistua Unelmien koulu -kirjoituskilpailuun ja Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailuun.
– Liikkuvan koulun tavoitteena on aktiivinen koulupäivä. Uuden opetussuunnitelman mukaan pitäisi kuulla oppilaiden toiveita, joten päätettiin järjestää muun toiminnan lisäksi vielä kirjoitus- ja sunnittelukilpailu, kertoo Kurikan Liikkuva koulu -hankekoordinaattori, liikunnanohjaaja Minna Siniketo.
Hän jakoi kilpailuissa menestyneille palkinnot Liikkuva koulu -ohjausryhmän puheenjohtajan Sami Kiukkosen ja Kurikan liikkuvien koulujen suojelijan Juha Miedon kanssa.
– Silloin kun lapset ja nuoret liikkuvat tarpeeksi, pollakin pelaa tunneilla aivan toisella lailla, Mieto totesi palkitsemistilaisuudessa.
– Mitä enemmän liikkuu, sitä paremmin menee asiat päähän. Nukkuminen on tärkeää ja uni tulee paremmin fyysisen rasituksen jälkeen. Kun nuorena rakentaa kestävyyskuntoa, se on kuin kivijalka talolle.
Unelmieni koulu-kirjoituskilpailun voitti kuudesluokkalainen Mirjami Sievi Hirvijärven koulusta. Toisen palkinnon sai neljäsluokkalainen Tilda Vainio Luopajärven koulusta ja kolmannen kuudesluokkalainen Jenni Pihlaja Jalasjärven Kirkonkylän koulusta.
Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailussa ala-asteikäisten sarjan voittivat 9-vuotias Juulia Latvala ja 7-vuotias Evella Polvisalo Säntin koulusta. Toiseksi tulivat neljäsluokkalaiset Lauri Valkama ja Severi Vuorela Luopajärven koulusta sekä kolmanneksi viidesluokkalaiset Hanna Puska ja Sanni Rajala Tuiskulan koulusta.
Yläasteikäisten sarjan voittivat Kurikan yhteiskoulun seitsemäsluokkalaiset Mette Mäki ja Venla Latva-Nikkola. Toisen palkinnon saivat seitsemäsluokkalaiset Nina Huuskonen ja Säde Luomapuro Kurikan yhteiskoulusta.
Päättyneen lukuvuoden liikkuvin koulu oli Metsolan koulu, jonka opettajia oli läsnä jokaisessa palaverissa ja koulutuksessa. Kaikki opettajat kävivät ”Toiminnallinen oppiminen” -koulutuksen.
Kaikki koulun kuudennen luokan oppilaat koulutettiin välituntiohjaajiksi ja he pitivät ahkerasti välituntiliikuntaa koululla. Metsolan koulussa toteuttiin onnistuneesti liikunnallinen vanhempainilta, jossa oli paikalla yli 50 henkilöä.
Opettajien vinkkipankkia täydentäneiden kesken arvotun palkinnon voitti Kurikan yhteiskoulun Liikkuva koulu -vastaava Marjo Perälä.
Liikkuva koulu -hanke on pyörinyt Kurikassa kaksi vuotta ja juuri ennen palkitsemistilaisuutta tuli tieto, että hankerahaa on myönnetty myös ensi vuodelle.
– Hanke on äärimmäisen tärkeä ja suuri kiinnostus kohdistuu oppituntien toiminnallistamiseen, jolla on tutkitusti vaikutusta oppimiseen, Kiukkonen sanoo.
Siniketo kertoo, että lähes kaikki kuudennen luokan oppilaat on hankkeen puitteissa koulutettu välituntiohjaajiksi. Tavoitteena on ollut antaa heille eväät ohjata välituntiliikuntaa oman koulunsa oppilaille.
Monet kouluista ovat ottaneet käyttöön pitkän välitunnin, jolloin lapset ehtivät touhuta välitunnin aikana pidempään kuin 15 minuuttia. Jokaiselle koululle on myös nimetty vähintään yksi opettaja Liikkuva koulu -vastaavaksi. – MR
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Sami Kiukkonen, Minna Siniketo ja Juha Mieto jakoivat palkinnot Unemien koulu -kirjoituskilpailun ja Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailun voittajille.
Maria Rikala
Kaikki Kurikan 17 peruskoulua kuuluvat Liikkuva koulu -hankkeeseen, jossa jokainen koulu toteuttaa liikkuvaa koulupäivää omalla tavallaan. Kuluneen lukuvuoden Liikkuva koulu -toiminta huipentui palkitsemistilaisuuteen toukokuun lopulla.
Peruskoululaisilla oli mahdollisuus osallistua Unelmien koulu -kirjoituskilpailuun ja Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailuun.
– Liikkuvan koulun tavoitteena on aktiivinen koulupäivä. Uuden opetussuunnitelman mukaan pitäisi kuulla oppilaiden toiveita, joten päätettiin järjestää muun toiminnan lisäksi vielä kirjoitus- ja sunnittelukilpailu, kertoo Kurikan Liikkuva koulu -hankekoordinaattori, liikunnanohjaaja Minna Siniketo.
Hän jakoi kilpailuissa menestyneille palkinnot Liikkuva koulu -ohjausryhmän puheenjohtajan Sami Kiukkosen ja Kurikan liikkuvien koulujen suojelijan Juha Miedon kanssa.
– Silloin kun lapset ja nuoret liikkuvat tarpeeksi, pollakin pelaa tunneilla aivan toisella lailla, Mieto totesi palkitsemistilaisuudessa.
– Mitä enemmän liikkuu, sitä paremmin menee asiat päähän. Nukkuminen on tärkeää ja uni tulee paremmin fyysisen rasituksen jälkeen. Kun nuorena rakentaa kestävyyskuntoa, se on kuin kivijalka talolle.
Unelmieni koulu-kirjoituskilpailun voitti kuudesluokkalainen Mirjami Sievi Hirvijärven koulusta. Toisen palkinnon sai neljäsluokkalainen Tilda Vainio Luopajärven koulusta ja kolmannen kuudesluokkalainen Jenni Pihlaja Jalasjärven Kirkonkylän koulusta.
Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailussa ala-asteikäisten sarjan voittivat 9-vuotias Juulia Latvala ja 7-vuotias Evella Polvisalo Säntin koulusta. Toiseksi tulivat neljäsluokkalaiset Lauri Valkama ja Severi Vuorela Luopajärven koulusta sekä kolmanneksi viidesluokkalaiset Hanna Puska ja Sanni Rajala Tuiskulan koulusta.
Yläasteikäisten sarjan voittivat Kurikan yhteiskoulun seitsemäsluokkalaiset Mette Mäki ja Venla Latva-Nikkola. Toisen palkinnon saivat seitsemäsluokkalaiset Nina Huuskonen ja Säde Luomapuro Kurikan yhteiskoulusta.
Päättyneen lukuvuoden liikkuvin koulu oli Metsolan koulu, jonka opettajia oli läsnä jokaisessa palaverissa ja koulutuksessa. Kaikki opettajat kävivät ”Toiminnallinen oppiminen” -koulutuksen.
Kaikki koulun kuudennen luokan oppilaat koulutettiin välituntiohjaajiksi ja he pitivät ahkerasti välituntiliikuntaa koululla. Metsolan koulussa toteuttiin onnistuneesti liikunnallinen vanhempainilta, jossa oli paikalla yli 50 henkilöä.
Opettajien vinkkipankkia täydentäneiden kesken arvotun palkinnon voitti Kurikan yhteiskoulun Liikkuva koulu -vastaava Marjo Perälä.
Liikkuva koulu -hanke on pyörinyt Kurikassa kaksi vuotta ja juuri ennen palkitsemistilaisuutta tuli tieto, että hankerahaa on myönnetty myös ensi vuodelle.
– Hanke on äärimmäisen tärkeä ja suuri kiinnostus kohdistuu oppituntien toiminnallistamiseen, jolla on tutkitusti vaikutusta oppimiseen, Kiukkonen sanoo.
Siniketo kertoo, että lähes kaikki kuudennen luokan oppilaat on hankkeen puitteissa koulutettu välituntiohjaajiksi. Tavoitteena on ollut antaa heille eväät ohjata välituntiliikuntaa oman koulunsa oppilaille.
Monet kouluista ovat ottaneet käyttöön pitkän välitunnin, jolloin lapset ehtivät touhuta välitunnin aikana pidempään kuin 15 minuuttia. Jokaiselle koululle on myös nimetty vähintään yksi opettaja Liikkuva koulu -vastaavaksi. – MR
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Sami Kiukkonen, Minna Siniketo ja Juha Mieto jakoivat palkinnot Unemien koulu -kirjoituskilpailun ja Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailun voittajille.
Maria Rikala
Kaikki Kurikan 17 peruskoulua kuuluvat Liikkuva koulu -hankkeeseen, jossa jokainen koulu toteuttaa liikkuvaa koulupäivää omalla tavallaan. Kuluneen lukuvuoden Liikkuva koulu -toiminta huipentui palkitsemistilaisuuteen toukokuun lopulla.
Peruskoululaisilla oli mahdollisuus osallistua Unelmien koulu -kirjoituskilpailuun ja Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailuun.
– Liikkuvan koulun tavoitteena on aktiivinen koulupäivä. Uuden opetussuunnitelman mukaan pitäisi kuulla oppilaiden toiveita, joten päätettiin järjestää muun toiminnan lisäksi vielä kirjoitus- ja sunnittelukilpailu, kertoo Kurikan Liikkuva koulu -hankekoordinaattori, liikunnanohjaaja Minna Siniketo.
Hän jakoi kilpailuissa menestyneille palkinnot Liikkuva koulu -ohjausryhmän puheenjohtajan Sami Kiukkosen ja Kurikan liikkuvien koulujen suojelijan Juha Miedon kanssa.
– Silloin kun lapset ja nuoret liikkuvat tarpeeksi, pollakin pelaa tunneilla aivan toisella lailla, Mieto totesi palkitsemistilaisuudessa.
– Mitä enemmän liikkuu, sitä paremmin menee asiat päähän. Nukkuminen on tärkeää ja uni tulee paremmin fyysisen rasituksen jälkeen. Kun nuorena rakentaa kestävyyskuntoa, se on kuin kivijalka talolle.
Unelmieni koulu-kirjoituskilpailun voitti kuudesluokkalainen Mirjami Sievi Hirvijärven koulusta. Toisen palkinnon sai neljäsluokkalainen Tilda Vainio Luopajärven koulusta ja kolmannen kuudesluokkalainen Jenni Pihlaja Jalasjärven Kirkonkylän koulusta.
Liikkuva koulupiha -suunnittelukilpailussa ala-asteikäisten sarjan voittivat 9-vuotias Juulia Latvala ja 7-vuotias Evella Polvisalo Säntin koulusta. Toiseksi tulivat neljäsluokkalaiset Lauri Valkama ja Severi Vuorela Luopajärven koulusta sekä kolmanneksi viidesluokkalaiset Hanna Puska ja Sanni Rajala Tuiskulan koulusta.
Yläasteikäisten sarjan voittivat Kurikan yhteiskoulun seitsemäsluokkalaiset Mette Mäki ja Venla Latva-Nikkola. Toisen palkinnon saivat seitsemäsluokkalaiset Nina Huuskonen ja Säde Luomapuro Kurikan yhteiskoulusta.
Päättyneen lukuvuoden liikkuvin koulu oli Metsolan koulu, jonka opettajia oli läsnä jokaisessa palaverissa ja koulutuksessa. Kaikki opettajat kävivät ”Toiminnallinen oppiminen” -koulutuksen.
Kaikki koulun kuudennen luokan oppilaat koulutettiin välituntiohjaajiksi ja he pitivät ahkerasti välituntiliikuntaa koululla. Metsolan koulussa toteuttiin onnistuneesti liikunnallinen vanhempainilta, jossa oli paikalla yli 50 henkilöä.
Opettajien vinkkipankkia täydentäneiden kesken arvotun palkinnon voitti Kurikan yhteiskoulun Liikkuva koulu -vastaava Marjo Perälä.
Liikkuva koulu -hanke on pyörinyt Kurikassa kaksi vuotta ja juuri ennen palkitsemistilaisuutta tuli tieto, että hankerahaa on myönnetty myös ensi vuodelle.
– Hanke on äärimmäisen tärkeä ja suuri kiinnostus kohdistuu oppituntien toiminnallistamiseen, jolla on tutkitusti vaikutusta oppimiseen, Kiukkonen sanoo.
Siniketo kertoo, että lähes kaikki kuudennen luokan oppilaat on hankkeen puitteissa koulutettu välituntiohjaajiksi. Tavoitteena on ollut antaa heille eväät ohjata välituntiliikuntaa oman koulunsa oppilaille.
Monet kouluista ovat ottaneet käyttöön pitkän välitunnin, jolloin lapset ehtivät touhuta välitunnin aikana pidempään kuin 15 minuuttia. Jokaiselle koululle on myös nimetty vähintään yksi opettaja Liikkuva koulu -vastaavaksi. – MR
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide