A-
A+
Kaksi veturia kiskoo raakapuujunaa raskasta nousua Mietolan tasoristeyksen tienoilla.
Pentti Yli-Karjanmaa
Rautatieliikenne Suupohjan radalla loppuu todennäköisesti vuoden 2019 joulukuussa. Näin todetaan Liikenneviraston vähäliikenteisten ratojen selonteossa.
Nyt liikennettä on ollut lähinnä Kaskisissa toimivalle Metsä Boardin tehtaalle. Myös Kaskisten satamaan on tavarakuljetuksia.
Näin Liikennevirasto perustelee esitystään:
Rataosa, jonka kunnossapidolle ei selvityksen perusteella ole enää yhteiskuntataloudellisia perusteita, on Seinäjoki-Kaskinen.
”Radan heikon kunnon vuoksi rataosaa ei voida pitää enää liikennöitävässä kunnossa ilman merkittäviä investointeja. Radan liikennöintimäärät ovat viime vuosina laskeneet merkittävästi. Tästä syystä raportissa esitetään, että Seinäjoen Ahokylästä Kaskisiin kulkevan rataosan kunnossapito lopetetaan 15.12.2019”. – PY-K
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Kaksi veturia kiskoo raakapuujunaa raskasta nousua Mietolan tasoristeyksen tienoilla.
Pentti Yli-Karjanmaa
Rautatieliikenne Suupohjan radalla loppuu todennäköisesti vuoden 2019 joulukuussa. Näin todetaan Liikenneviraston vähäliikenteisten ratojen selonteossa.
Nyt liikennettä on ollut lähinnä Kaskisissa toimivalle Metsä Boardin tehtaalle. Myös Kaskisten satamaan on tavarakuljetuksia.
Näin Liikennevirasto perustelee esitystään:
Rataosa, jonka kunnossapidolle ei selvityksen perusteella ole enää yhteiskuntataloudellisia perusteita, on Seinäjoki-Kaskinen.
”Radan heikon kunnon vuoksi rataosaa ei voida pitää enää liikennöitävässä kunnossa ilman merkittäviä investointeja. Radan liikennöintimäärät ovat viime vuosina laskeneet merkittävästi. Tästä syystä raportissa esitetään, että Seinäjoen Ahokylästä Kaskisiin kulkevan rataosan kunnossapito lopetetaan 15.12.2019”. – PY-K
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Kaksi veturia kiskoo raakapuujunaa raskasta nousua Mietolan tasoristeyksen tienoilla.
Pentti Yli-Karjanmaa
Rautatieliikenne Suupohjan radalla loppuu todennäköisesti vuoden 2019 joulukuussa. Näin todetaan Liikenneviraston vähäliikenteisten ratojen selonteossa.
Nyt liikennettä on ollut lähinnä Kaskisissa toimivalle Metsä Boardin tehtaalle. Myös Kaskisten satamaan on tavarakuljetuksia.
Näin Liikennevirasto perustelee esitystään:
Rataosa, jonka kunnossapidolle ei selvityksen perusteella ole enää yhteiskuntataloudellisia perusteita, on Seinäjoki-Kaskinen.
”Radan heikon kunnon vuoksi rataosaa ei voida pitää enää liikennöitävässä kunnossa ilman merkittäviä investointeja. Radan liikennöintimäärät ovat viime vuosina laskeneet merkittävästi. Tästä syystä raportissa esitetään, että Seinäjoen Ahokylästä Kaskisiin kulkevan rataosan kunnossapito lopetetaan 15.12.2019”. – PY-K
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide