A-
A+
Viime viikonlopun aikana Kurikan jäähallissa järjestetyt kuudennet Kurikka palvelee messut sujuivat odotusten mukaan. Messupäällikkö Mari Seppänen on viikonloppuun tyytyväinen.
– Hyvin meni, kävijöitä oli noin 5000, joten tavoitteeseen päästiin. Säät ilmeisesti suosivat, vaikka eipä säästä paljon jäähallissa sisällä tiennyt.
– Joku näytteilleasettaja sanoi jo viikonloppuna, että ei ole enää vuosiin lähtenyt Pytinki-messuille, sillä tämä on parempi tapahtuma.
Seppäsen mukaan tärkeintä onkin se, että messukävijät ja näytteilleasettajat saavat messuilta sen mitä lähtevät sinne hakemaan.
– Uusia ideoitakin toivotaan. Tätä on tehty pitkän aikaa samalla porukalla ja joskus tuntuu, ettei uusia ideoita oikein enää ole.
Kantavana ideana on haluttu kuitenkin pitää Kurikka. Esiintyjät ja näytteilleasettajat ovat paikallisia. Vertailukohdaksi Seppänen heittää Alavuden Yrittäjät Areenalla -messut, jotka järjestettiin samana viikonloppuna. Tapahtuma keräsi saman verran kävijöitä, mutta erona oli pääsymaksu ja esiintyjäkaarti, joka oli täynnä valtakunnan tason viihdyttäjiä Tanhupallosta entiseen Miss Suomeen.
– Meistä on mukavaa, että messuille tullaan katsomaan omia nuoria. Kurikka edellä mennään.
Messuille on taas kahden vuoden päästä odotettavissa jatkoa.
– Toivottavasti aktiiveja löytyy ensi kerrallakin samalla lailla messuja toteuttamaan. Tämä on kova rypistys eikä ihan heti tunnu siltä että jaksaisi uudestaan, mutta ehkä taas puolentoista vuoden päästä on eri ääni kellossa, naurahtaa Seppänen.
Erityiskiitoksen saa lukion kansainvälisyysryhmä, joka avusti muun muassa messukahvilassa ja hoiti jäähallin katsomosta käsin kävijämäärän laskemista laskureilla.
– He olivat erinomaisia, oikein kypsiä nuoria.
Lauantaina messut avannut kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa muistutti, että me kaikki teemme Kurikasta sen mitä Kurikka on. Kurikan valttikorteiksi hän listasi muun muassa maatalousvaltaisuuden ja yrittäjyyden.
Kurikka myös muuttuu jatkuvasti ja tulevan vuoden sisällä monta isoa muutosta toteutuu.
– Kampus, keskustan uusi ilme ja Magneetin liikennejärjestelyt. Sote-puolella yksityiset toimijat ovat vahvasti osoittaneet kiinnostustaan Kurikkaa kohtaan.
Pusa uskoi Kurikan tulevaisuutta rakennettavan vahvasti yrittäjyyden sekä hyvän työn laadun ja palvelun voimin.
Messulavalla nähtiin messupäivien aikana myös useamman kerran paikallisten vaateliikkeiden yhteinen muotinäytös ja vauhtia lavalle toivat sekä lauantaina että sunnuntaina Kurikan Ryhdin cheerleaderit vauhdikkailla nostoillaan. Lauantain musiikkiannista vastasi Aurelia’s Absence ja sunnuntaina nuorten puhallinorkesteri.
Seppäsen mukaan palaute tapahtumasta oli viikonlopun aikana pääosin positiivista. Jos jokin hieman tökki, oli se vetisen sään myötä pysäköinti.
– Viereiselle kentälle ei vain voitu ajaa autoja se meni niin kuralle. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että pysäköinti järjestettiin säänmukaisesti.
Lohiluoman Pienmeijerin Jaakko Niemi oli tapahtumaan erittäin tyytyväinen.
– Messut menivät mukavasti, ihmisiä oli mielestäni tosi hyvin liikkeellä ja myyntiäkin saatiin parin vuoden takaiseen tapaan, kertoo kolmatta kertaa messuilla myynyt Niemi.
Kehityskohteita ei Niemen mieleen nyt yhtäkkiä tule. Ainoastaan hän harmittelee, että koko viikonloppu meni omalla osastolla, joten muiden osastoihin ei juurikaan ehtinyt tutustua.
– Mitä tuli muitten ihmisten kanssa juteltua, niin kyllä messuista pidettiin. Paikat oli myös hyvin myyty, joten yrityksetkin näyttivät lähteneen hyvin mukaan.
Pienmeijerin tuotteista juustot ja jäätelöt olivat viikonlopun suosikit, mutta Niemi näkee tapahtuman myös markkinoinnin kannalta eikä näe mitään estettä osallistua messuille jatkossakin.
– Tämä on hyvä paikka olla esillä.
Pitkälti samoilla linjoilla on Paljupihaan.fi -tuotemerkin takan oleva Esko Latvala.
– Myynnillisesti tapahtuma ei minulle ole ehkä merkittävä, mutta kiinnostusta toki oli ja onhan se mukava olla paikalla ja nähdä ihmisiä.
Latvalallakaan ei ole mielessä miten tapahtumaa voisi vielä parantaa.
– Ainoa, mistä on monena vuonnakin keskusteltu on se, että musiikki pauhaa ajoittain tarpeettoman kovalla, siinä loppui jutustelu lyhyeen.
Hiljan Helsingistä messuilta palannut Latvala näkee Kurikka palvelee -messut hyvänä mahdollisuutena nähdä tuttuja ja muistuttaa olemassaolostaan. Messut ja asiakaskunta ovat kuitenkin luonteeltaan hyvin erilaisia.
– Helsingissä ollaan heti valmiita kirjoittamaan nimet paperiin. Täällä tosin tehdas on lähellä, joten asiakkaat haluavat tulla vielä sinne katsomaan tarkemmin eri malleja.
Latvalakin tosin sai messuilla olleen mallipaljun myytyä messukävijälle, vaikka kauppaa olikin jo pohjustettu aiemminkin.
Parhaan messuosaston äänestyksen voitti POP-pankki. Arvontojen voittajille tullaan henkilökohtaisesti ilmoittamaan myöhemmin. Kurikka-lehden ja JP Kunnallissanomien osastoilla arvuuteltujen murresanojen oikeat käännökset löytyvät torstain lehdestä sekä Kurikka-lehden verkkosivuilta, samoin arvonnassa voittaneiden nimet.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Viime viikonlopun aikana Kurikan jäähallissa järjestetyt kuudennet Kurikka palvelee messut sujuivat odotusten mukaan. Messupäällikkö Mari Seppänen on viikonloppuun tyytyväinen.
– Hyvin meni, kävijöitä oli noin 5000, joten tavoitteeseen päästiin. Säät ilmeisesti suosivat, vaikka eipä säästä paljon jäähallissa sisällä tiennyt.
– Joku näytteilleasettaja sanoi jo viikonloppuna, että ei ole enää vuosiin lähtenyt Pytinki-messuille, sillä tämä on parempi tapahtuma.
Seppäsen mukaan tärkeintä onkin se, että messukävijät ja näytteilleasettajat saavat messuilta sen mitä lähtevät sinne hakemaan.
– Uusia ideoitakin toivotaan. Tätä on tehty pitkän aikaa samalla porukalla ja joskus tuntuu, ettei uusia ideoita oikein enää ole.
Kantavana ideana on haluttu kuitenkin pitää Kurikka. Esiintyjät ja näytteilleasettajat ovat paikallisia. Vertailukohdaksi Seppänen heittää Alavuden Yrittäjät Areenalla -messut, jotka järjestettiin samana viikonloppuna. Tapahtuma keräsi saman verran kävijöitä, mutta erona oli pääsymaksu ja esiintyjäkaarti, joka oli täynnä valtakunnan tason viihdyttäjiä Tanhupallosta entiseen Miss Suomeen.
– Meistä on mukavaa, että messuille tullaan katsomaan omia nuoria. Kurikka edellä mennään.
Messuille on taas kahden vuoden päästä odotettavissa jatkoa.
– Toivottavasti aktiiveja löytyy ensi kerrallakin samalla lailla messuja toteuttamaan. Tämä on kova rypistys eikä ihan heti tunnu siltä että jaksaisi uudestaan, mutta ehkä taas puolentoista vuoden päästä on eri ääni kellossa, naurahtaa Seppänen.
Erityiskiitoksen saa lukion kansainvälisyysryhmä, joka avusti muun muassa messukahvilassa ja hoiti jäähallin katsomosta käsin kävijämäärän laskemista laskureilla.
– He olivat erinomaisia, oikein kypsiä nuoria.
Lauantaina messut avannut kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa muistutti, että me kaikki teemme Kurikasta sen mitä Kurikka on. Kurikan valttikorteiksi hän listasi muun muassa maatalousvaltaisuuden ja yrittäjyyden.
Kurikka myös muuttuu jatkuvasti ja tulevan vuoden sisällä monta isoa muutosta toteutuu.
– Kampus, keskustan uusi ilme ja Magneetin liikennejärjestelyt. Sote-puolella yksityiset toimijat ovat vahvasti osoittaneet kiinnostustaan Kurikkaa kohtaan.
Pusa uskoi Kurikan tulevaisuutta rakennettavan vahvasti yrittäjyyden sekä hyvän työn laadun ja palvelun voimin.
Messulavalla nähtiin messupäivien aikana myös useamman kerran paikallisten vaateliikkeiden yhteinen muotinäytös ja vauhtia lavalle toivat sekä lauantaina että sunnuntaina Kurikan Ryhdin cheerleaderit vauhdikkailla nostoillaan. Lauantain musiikkiannista vastasi Aurelia’s Absence ja sunnuntaina nuorten puhallinorkesteri.
Seppäsen mukaan palaute tapahtumasta oli viikonlopun aikana pääosin positiivista. Jos jokin hieman tökki, oli se vetisen sään myötä pysäköinti.
– Viereiselle kentälle ei vain voitu ajaa autoja se meni niin kuralle. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että pysäköinti järjestettiin säänmukaisesti.
Lohiluoman Pienmeijerin Jaakko Niemi oli tapahtumaan erittäin tyytyväinen.
– Messut menivät mukavasti, ihmisiä oli mielestäni tosi hyvin liikkeellä ja myyntiäkin saatiin parin vuoden takaiseen tapaan, kertoo kolmatta kertaa messuilla myynyt Niemi.
Kehityskohteita ei Niemen mieleen nyt yhtäkkiä tule. Ainoastaan hän harmittelee, että koko viikonloppu meni omalla osastolla, joten muiden osastoihin ei juurikaan ehtinyt tutustua.
– Mitä tuli muitten ihmisten kanssa juteltua, niin kyllä messuista pidettiin. Paikat oli myös hyvin myyty, joten yrityksetkin näyttivät lähteneen hyvin mukaan.
Pienmeijerin tuotteista juustot ja jäätelöt olivat viikonlopun suosikit, mutta Niemi näkee tapahtuman myös markkinoinnin kannalta eikä näe mitään estettä osallistua messuille jatkossakin.
– Tämä on hyvä paikka olla esillä.
Pitkälti samoilla linjoilla on Paljupihaan.fi -tuotemerkin takan oleva Esko Latvala.
– Myynnillisesti tapahtuma ei minulle ole ehkä merkittävä, mutta kiinnostusta toki oli ja onhan se mukava olla paikalla ja nähdä ihmisiä.
Latvalallakaan ei ole mielessä miten tapahtumaa voisi vielä parantaa.
– Ainoa, mistä on monena vuonnakin keskusteltu on se, että musiikki pauhaa ajoittain tarpeettoman kovalla, siinä loppui jutustelu lyhyeen.
Hiljan Helsingistä messuilta palannut Latvala näkee Kurikka palvelee -messut hyvänä mahdollisuutena nähdä tuttuja ja muistuttaa olemassaolostaan. Messut ja asiakaskunta ovat kuitenkin luonteeltaan hyvin erilaisia.
– Helsingissä ollaan heti valmiita kirjoittamaan nimet paperiin. Täällä tosin tehdas on lähellä, joten asiakkaat haluavat tulla vielä sinne katsomaan tarkemmin eri malleja.
Latvalakin tosin sai messuilla olleen mallipaljun myytyä messukävijälle, vaikka kauppaa olikin jo pohjustettu aiemminkin.
Parhaan messuosaston äänestyksen voitti POP-pankki. Arvontojen voittajille tullaan henkilökohtaisesti ilmoittamaan myöhemmin. Kurikka-lehden ja JP Kunnallissanomien osastoilla arvuuteltujen murresanojen oikeat käännökset löytyvät torstain lehdestä sekä Kurikka-lehden verkkosivuilta, samoin arvonnassa voittaneiden nimet.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Viime viikonlopun aikana Kurikan jäähallissa järjestetyt kuudennet Kurikka palvelee messut sujuivat odotusten mukaan. Messupäällikkö Mari Seppänen on viikonloppuun tyytyväinen.
– Hyvin meni, kävijöitä oli noin 5000, joten tavoitteeseen päästiin. Säät ilmeisesti suosivat, vaikka eipä säästä paljon jäähallissa sisällä tiennyt.
– Joku näytteilleasettaja sanoi jo viikonloppuna, että ei ole enää vuosiin lähtenyt Pytinki-messuille, sillä tämä on parempi tapahtuma.
Seppäsen mukaan tärkeintä onkin se, että messukävijät ja näytteilleasettajat saavat messuilta sen mitä lähtevät sinne hakemaan.
– Uusia ideoitakin toivotaan. Tätä on tehty pitkän aikaa samalla porukalla ja joskus tuntuu, ettei uusia ideoita oikein enää ole.
Kantavana ideana on haluttu kuitenkin pitää Kurikka. Esiintyjät ja näytteilleasettajat ovat paikallisia. Vertailukohdaksi Seppänen heittää Alavuden Yrittäjät Areenalla -messut, jotka järjestettiin samana viikonloppuna. Tapahtuma keräsi saman verran kävijöitä, mutta erona oli pääsymaksu ja esiintyjäkaarti, joka oli täynnä valtakunnan tason viihdyttäjiä Tanhupallosta entiseen Miss Suomeen.
– Meistä on mukavaa, että messuille tullaan katsomaan omia nuoria. Kurikka edellä mennään.
Messuille on taas kahden vuoden päästä odotettavissa jatkoa.
– Toivottavasti aktiiveja löytyy ensi kerrallakin samalla lailla messuja toteuttamaan. Tämä on kova rypistys eikä ihan heti tunnu siltä että jaksaisi uudestaan, mutta ehkä taas puolentoista vuoden päästä on eri ääni kellossa, naurahtaa Seppänen.
Erityiskiitoksen saa lukion kansainvälisyysryhmä, joka avusti muun muassa messukahvilassa ja hoiti jäähallin katsomosta käsin kävijämäärän laskemista laskureilla.
– He olivat erinomaisia, oikein kypsiä nuoria.
Lauantaina messut avannut kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa muistutti, että me kaikki teemme Kurikasta sen mitä Kurikka on. Kurikan valttikorteiksi hän listasi muun muassa maatalousvaltaisuuden ja yrittäjyyden.
Kurikka myös muuttuu jatkuvasti ja tulevan vuoden sisällä monta isoa muutosta toteutuu.
– Kampus, keskustan uusi ilme ja Magneetin liikennejärjestelyt. Sote-puolella yksityiset toimijat ovat vahvasti osoittaneet kiinnostustaan Kurikkaa kohtaan.
Pusa uskoi Kurikan tulevaisuutta rakennettavan vahvasti yrittäjyyden sekä hyvän työn laadun ja palvelun voimin.
Messulavalla nähtiin messupäivien aikana myös useamman kerran paikallisten vaateliikkeiden yhteinen muotinäytös ja vauhtia lavalle toivat sekä lauantaina että sunnuntaina Kurikan Ryhdin cheerleaderit vauhdikkailla nostoillaan. Lauantain musiikkiannista vastasi Aurelia’s Absence ja sunnuntaina nuorten puhallinorkesteri.
Seppäsen mukaan palaute tapahtumasta oli viikonlopun aikana pääosin positiivista. Jos jokin hieman tökki, oli se vetisen sään myötä pysäköinti.
– Viereiselle kentälle ei vain voitu ajaa autoja se meni niin kuralle. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että pysäköinti järjestettiin säänmukaisesti.
Lohiluoman Pienmeijerin Jaakko Niemi oli tapahtumaan erittäin tyytyväinen.
– Messut menivät mukavasti, ihmisiä oli mielestäni tosi hyvin liikkeellä ja myyntiäkin saatiin parin vuoden takaiseen tapaan, kertoo kolmatta kertaa messuilla myynyt Niemi.
Kehityskohteita ei Niemen mieleen nyt yhtäkkiä tule. Ainoastaan hän harmittelee, että koko viikonloppu meni omalla osastolla, joten muiden osastoihin ei juurikaan ehtinyt tutustua.
– Mitä tuli muitten ihmisten kanssa juteltua, niin kyllä messuista pidettiin. Paikat oli myös hyvin myyty, joten yrityksetkin näyttivät lähteneen hyvin mukaan.
Pienmeijerin tuotteista juustot ja jäätelöt olivat viikonlopun suosikit, mutta Niemi näkee tapahtuman myös markkinoinnin kannalta eikä näe mitään estettä osallistua messuille jatkossakin.
– Tämä on hyvä paikka olla esillä.
Pitkälti samoilla linjoilla on Paljupihaan.fi -tuotemerkin takan oleva Esko Latvala.
– Myynnillisesti tapahtuma ei minulle ole ehkä merkittävä, mutta kiinnostusta toki oli ja onhan se mukava olla paikalla ja nähdä ihmisiä.
Latvalallakaan ei ole mielessä miten tapahtumaa voisi vielä parantaa.
– Ainoa, mistä on monena vuonnakin keskusteltu on se, että musiikki pauhaa ajoittain tarpeettoman kovalla, siinä loppui jutustelu lyhyeen.
Hiljan Helsingistä messuilta palannut Latvala näkee Kurikka palvelee -messut hyvänä mahdollisuutena nähdä tuttuja ja muistuttaa olemassaolostaan. Messut ja asiakaskunta ovat kuitenkin luonteeltaan hyvin erilaisia.
– Helsingissä ollaan heti valmiita kirjoittamaan nimet paperiin. Täällä tosin tehdas on lähellä, joten asiakkaat haluavat tulla vielä sinne katsomaan tarkemmin eri malleja.
Latvalakin tosin sai messuilla olleen mallipaljun myytyä messukävijälle, vaikka kauppaa olikin jo pohjustettu aiemminkin.
Parhaan messuosaston äänestyksen voitti POP-pankki. Arvontojen voittajille tullaan henkilökohtaisesti ilmoittamaan myöhemmin. Kurikka-lehden ja JP Kunnallissanomien osastoilla arvuuteltujen murresanojen oikeat käännökset löytyvät torstain lehdestä sekä Kurikka-lehden verkkosivuilta, samoin arvonnassa voittaneiden nimet.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide