A-
A+
Magneetissa kolmostien liittymä on paha pullonkaula etenkin Jalasjärven suuntaan kääntyville. Kolareihinkin ovat joutuneet pääasiassa Jalasjärven suunnasta tulleet. Nyt Ely katuu tekemiään lapsuksia suunnittelussa ja on varannut rahaa risteysalueen korjaamiseksi.
Arkisto
Turvallisuutta lisäämään muun muassa eritasoliittymä ja liikennevalot
KURIKKA Kurikan kaupunginhallitus on näyttänyt vihreää valoa ylimääräisessä kokouksessaan 14 miljoonan euron tiehankkeelle. Tavoitteena on korjata Magneetin tiejärjestelyt turvallisemmiksi ja sujuvoittaa liikennettä.
Pykälä käsiteltiin kiireisenä asiana ja se tuli listalle viime metreillä ennen esityslistan lukkoon lyömistä.
– Ely-keskus lähestyi kaupunkia ja esitti vanhan hankkeen avaamista. Se tarkoittaa, että Magneetti liikenneympyröineen ja kolmostien liittymineen menee perusteelliseen remonttiin, Kurikan kaupungin tekninen johtaja Jari Akkanen selvittää.
Ely-keskuksessa on kerätty rahaa Kurikkaan supistamalla muiden hankkeiden rahoituksia ja nyt kasassa 14 miljoonaa euroa. Magneettiin tehdään kolmikerroksinen eritasoliittymä, jossa autojen kohtaamistilanteet pyritään saamaan mahdollisimman satunnaisiksi. Erityisesti kääntymistilanteissa on aiemmin tullut paljon kolareita.
Myös kolmostielle kääntyminen Magneetin suunnasta on ainakin kello 16 tienoilla tukkoista, kun liittymässä ei ole erillisiä kääntymiskaistoja. Tähän tulee muutos.
– Lisäksi suunnitelmassa on liikennevalot, hidastetöyssyjä sekä puomeja, jotka päästävät Magneettiin yhden auton kerrallaan, Akkanen avaa suunnitelmia.
Akkanen esitteli Ely-keskuksen suunnitelman kaupunginhallitukselle ja sanoo sen olleen hänen urallaan yhden mieluisimmista tehtävistä.
– Tämä (hanke) tuli meille ihan yllätyksenä ja pyytämättä. Esityksen tekeminen oli helppoa, sillä kaupungin osuudeksi tulee vain suunnitelmien hyväksyminen, maa-alueen varaaminen ja hankkeen etenemisen seuraaminen sivusta. Ely-keskus maksaa viulut.
ELY-KESKUKSEN tiehankkeissa Kurikan Magneetti on nyt maakunnan ykkönen. Kriittistä palautetta vain muutaman vuoden ikäisestä Magneetista on sadellut Elylle tasaiseen tahtiin.
– Päätimme katsoa peiliin ja kantaa vastuumme. Vaikka alkuaikojen kolarisumasta on päästy, Magneetti aiheuttaa edelleen paljon harmaita hiuksia etenkin vanhemmille autoilijoille, hankkeen pääsuunnittelija, tieinsinööri Tarmo Tiensuu-Rautapää Elyltä toteaa.
Hänen mukaansa työt aloitetaan mahdollisimman pian. Ensimmäinen kaivinkone lyö niin sanotusti kuokan maahan jo huomenna perjantaina 1.4. Ennen iltapäiväruuhkaa kello 14 alkaen tieosuus suljetaan kokonaan liikenteeltä.
– Liikenne ohjataan Kurikan keskustan kautta koko Koskenkorva–Kauhajoki välillä, näin tietöille jää työrauha eikä nykyisen kaltaisia lapsuksia tietöissä pääse sattumaan. Poikkeuksena on Tuiskulansuora, jolla sallitaan maatalous- ja muu työkoneajo. Muiden kurikkalaisten toivotaan välttävän ylimääräistä liikkkumista ja jopa poistumista kunnanrajojen ulkopuolelle.
Kaupunki tarjoaa yleisölle pullakahvit perjantaina aamupäivällä Magneetin alueella.
Samalla halukkaat voivat ottaa muistoksi palan purettavasta tiestä. Pelastuslaitos tuo paikalle tarkoitukseen sopivia työkaluja.
Tämä juttuhan oli ihan puutaheinää eli aprillia aprillia.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Magneetissa kolmostien liittymä on paha pullonkaula etenkin Jalasjärven suuntaan kääntyville. Kolareihinkin ovat joutuneet pääasiassa Jalasjärven suunnasta tulleet. Nyt Ely katuu tekemiään lapsuksia suunnittelussa ja on varannut rahaa risteysalueen korjaamiseksi.
Arkisto
Turvallisuutta lisäämään muun muassa eritasoliittymä ja liikennevalot
KURIKKA Kurikan kaupunginhallitus on näyttänyt vihreää valoa ylimääräisessä kokouksessaan 14 miljoonan euron tiehankkeelle. Tavoitteena on korjata Magneetin tiejärjestelyt turvallisemmiksi ja sujuvoittaa liikennettä.
Pykälä käsiteltiin kiireisenä asiana ja se tuli listalle viime metreillä ennen esityslistan lukkoon lyömistä.
– Ely-keskus lähestyi kaupunkia ja esitti vanhan hankkeen avaamista. Se tarkoittaa, että Magneetti liikenneympyröineen ja kolmostien liittymineen menee perusteelliseen remonttiin, Kurikan kaupungin tekninen johtaja Jari Akkanen selvittää.
Ely-keskuksessa on kerätty rahaa Kurikkaan supistamalla muiden hankkeiden rahoituksia ja nyt kasassa 14 miljoonaa euroa. Magneettiin tehdään kolmikerroksinen eritasoliittymä, jossa autojen kohtaamistilanteet pyritään saamaan mahdollisimman satunnaisiksi. Erityisesti kääntymistilanteissa on aiemmin tullut paljon kolareita.
Myös kolmostielle kääntyminen Magneetin suunnasta on ainakin kello 16 tienoilla tukkoista, kun liittymässä ei ole erillisiä kääntymiskaistoja. Tähän tulee muutos.
– Lisäksi suunnitelmassa on liikennevalot, hidastetöyssyjä sekä puomeja, jotka päästävät Magneettiin yhden auton kerrallaan, Akkanen avaa suunnitelmia.
Akkanen esitteli Ely-keskuksen suunnitelman kaupunginhallitukselle ja sanoo sen olleen hänen urallaan yhden mieluisimmista tehtävistä.
– Tämä (hanke) tuli meille ihan yllätyksenä ja pyytämättä. Esityksen tekeminen oli helppoa, sillä kaupungin osuudeksi tulee vain suunnitelmien hyväksyminen, maa-alueen varaaminen ja hankkeen etenemisen seuraaminen sivusta. Ely-keskus maksaa viulut.
ELY-KESKUKSEN tiehankkeissa Kurikan Magneetti on nyt maakunnan ykkönen. Kriittistä palautetta vain muutaman vuoden ikäisestä Magneetista on sadellut Elylle tasaiseen tahtiin.
– Päätimme katsoa peiliin ja kantaa vastuumme. Vaikka alkuaikojen kolarisumasta on päästy, Magneetti aiheuttaa edelleen paljon harmaita hiuksia etenkin vanhemmille autoilijoille, hankkeen pääsuunnittelija, tieinsinööri Tarmo Tiensuu-Rautapää Elyltä toteaa.
Hänen mukaansa työt aloitetaan mahdollisimman pian. Ensimmäinen kaivinkone lyö niin sanotusti kuokan maahan jo huomenna perjantaina 1.4. Ennen iltapäiväruuhkaa kello 14 alkaen tieosuus suljetaan kokonaan liikenteeltä.
– Liikenne ohjataan Kurikan keskustan kautta koko Koskenkorva–Kauhajoki välillä, näin tietöille jää työrauha eikä nykyisen kaltaisia lapsuksia tietöissä pääse sattumaan. Poikkeuksena on Tuiskulansuora, jolla sallitaan maatalous- ja muu työkoneajo. Muiden kurikkalaisten toivotaan välttävän ylimääräistä liikkkumista ja jopa poistumista kunnanrajojen ulkopuolelle.
Kaupunki tarjoaa yleisölle pullakahvit perjantaina aamupäivällä Magneetin alueella.
Samalla halukkaat voivat ottaa muistoksi palan purettavasta tiestä. Pelastuslaitos tuo paikalle tarkoitukseen sopivia työkaluja.
Tämä juttuhan oli ihan puutaheinää eli aprillia aprillia.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Magneetissa kolmostien liittymä on paha pullonkaula etenkin Jalasjärven suuntaan kääntyville. Kolareihinkin ovat joutuneet pääasiassa Jalasjärven suunnasta tulleet. Nyt Ely katuu tekemiään lapsuksia suunnittelussa ja on varannut rahaa risteysalueen korjaamiseksi.
Arkisto
Turvallisuutta lisäämään muun muassa eritasoliittymä ja liikennevalot
KURIKKA Kurikan kaupunginhallitus on näyttänyt vihreää valoa ylimääräisessä kokouksessaan 14 miljoonan euron tiehankkeelle. Tavoitteena on korjata Magneetin tiejärjestelyt turvallisemmiksi ja sujuvoittaa liikennettä.
Pykälä käsiteltiin kiireisenä asiana ja se tuli listalle viime metreillä ennen esityslistan lukkoon lyömistä.
– Ely-keskus lähestyi kaupunkia ja esitti vanhan hankkeen avaamista. Se tarkoittaa, että Magneetti liikenneympyröineen ja kolmostien liittymineen menee perusteelliseen remonttiin, Kurikan kaupungin tekninen johtaja Jari Akkanen selvittää.
Ely-keskuksessa on kerätty rahaa Kurikkaan supistamalla muiden hankkeiden rahoituksia ja nyt kasassa 14 miljoonaa euroa. Magneettiin tehdään kolmikerroksinen eritasoliittymä, jossa autojen kohtaamistilanteet pyritään saamaan mahdollisimman satunnaisiksi. Erityisesti kääntymistilanteissa on aiemmin tullut paljon kolareita.
Myös kolmostielle kääntyminen Magneetin suunnasta on ainakin kello 16 tienoilla tukkoista, kun liittymässä ei ole erillisiä kääntymiskaistoja. Tähän tulee muutos.
– Lisäksi suunnitelmassa on liikennevalot, hidastetöyssyjä sekä puomeja, jotka päästävät Magneettiin yhden auton kerrallaan, Akkanen avaa suunnitelmia.
Akkanen esitteli Ely-keskuksen suunnitelman kaupunginhallitukselle ja sanoo sen olleen hänen urallaan yhden mieluisimmista tehtävistä.
– Tämä (hanke) tuli meille ihan yllätyksenä ja pyytämättä. Esityksen tekeminen oli helppoa, sillä kaupungin osuudeksi tulee vain suunnitelmien hyväksyminen, maa-alueen varaaminen ja hankkeen etenemisen seuraaminen sivusta. Ely-keskus maksaa viulut.
ELY-KESKUKSEN tiehankkeissa Kurikan Magneetti on nyt maakunnan ykkönen. Kriittistä palautetta vain muutaman vuoden ikäisestä Magneetista on sadellut Elylle tasaiseen tahtiin.
– Päätimme katsoa peiliin ja kantaa vastuumme. Vaikka alkuaikojen kolarisumasta on päästy, Magneetti aiheuttaa edelleen paljon harmaita hiuksia etenkin vanhemmille autoilijoille, hankkeen pääsuunnittelija, tieinsinööri Tarmo Tiensuu-Rautapää Elyltä toteaa.
Hänen mukaansa työt aloitetaan mahdollisimman pian. Ensimmäinen kaivinkone lyö niin sanotusti kuokan maahan jo huomenna perjantaina 1.4. Ennen iltapäiväruuhkaa kello 14 alkaen tieosuus suljetaan kokonaan liikenteeltä.
– Liikenne ohjataan Kurikan keskustan kautta koko Koskenkorva–Kauhajoki välillä, näin tietöille jää työrauha eikä nykyisen kaltaisia lapsuksia tietöissä pääse sattumaan. Poikkeuksena on Tuiskulansuora, jolla sallitaan maatalous- ja muu työkoneajo. Muiden kurikkalaisten toivotaan välttävän ylimääräistä liikkkumista ja jopa poistumista kunnanrajojen ulkopuolelle.
Kaupunki tarjoaa yleisölle pullakahvit perjantaina aamupäivällä Magneetin alueella.
Samalla halukkaat voivat ottaa muistoksi palan purettavasta tiestä. Pelastuslaitos tuo paikalle tarkoitukseen sopivia työkaluja.
Tämä juttuhan oli ihan puutaheinää eli aprillia aprillia.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide